Etiquetes

(Detall d’unes pedres a nes codolar des Racó de s’Algar)
 
 
 

En aquesta ocasió per tal de continuar amb el projecte de “Mallorca Ran de Mar”, vaig pegar un petit bot i em vaig desplaçar fins al coll de sa Teulera, per tal d’explorar aquella zona que desconeixia bastant. Vaig deixar enrera en boçí que desde Banyalbufar, passant per sa Punta de na Fernanda, baix sa Torre  des Verger i sa Pedra de s’Ase, arriba fins al racó de s’Algar. Aquesta zona a dia d’avui encara està pendent d’exploraració.

Vaig iniciar sa ruta, com he dit abans, al coll de sa Teulera aprofitant un camí bastant ben conservat que perdent altura arriba a una desviació a mà dreta, amb la qual, es pot arribar fins a nes Racó de s’Algar. Un cop arribat a nes codolar que forma es Racó de s’Algar, vaig poder comprobar el que dies abans havia pogut observar desde sa Pedra de s’Ase: es tram de costa que separa aquests dos indrets, té un lloc, on desemboca es torrent de Can Cerdà, que pareix inviable anar ran de mar, peró aixó m’ha quedat pendent per a més endevant. Després d’aquesta comprobació i de fer un parell de fotos vaig retornar enrere al punt on havia deixat sa desviació per tal d’arribar fins a la mar.

(Es Racó de s’Algar i es troçde costa que et porta cap ês port de sa Pedra de s’Ase)
 

(Raconada a nes Racó de s’Algar)

 

 

Sabia que la zona de sa Punta de Son Serralta, és un lloc bastant vertical i de mal passar, (cosa que vaig corroborar fent el camí que du a nes Torrent de Sa Tanca) i com que me conec i anava tot sol, vaig decidir  no anar-hi, en primer lloc, per no complicar-me la vida, i en segón lloc, per tal d’aprofitar i conèixer el camí que du fins a nes Torrent de Sa Tanca, el qual no havia fet mai i em serviria per explorar i veure les possibilitats d’aquella zona.

El recorregut d’aquest tram del camí és espectacular, les vistes sobre els penya segats de sa Punta de Son Serralta són realment vertiginosos i em confirmaren el que ja em temia: que aquest tram de costa sirà impracticable a ran de mar, o almenys aixó pareix, a falta d’exploració. Aquest tirany després de superar la part alta d’aquesta timba, inicia un descens fins arribar a sa desembocadura des torrent de Sa Tanca.    

(Penya segats per damunt sa Punta de Son Serralta)

(Desembocadura des torrent de Sa Tanca)
 
 
 

Sa part final des torrent de Sa Tanca és un indret molt solitari, oblidat de la mà de l’home i molt poc freqüentat, peró aixó no li resta interés ja que aquesta petita raconada situada a mig camí entre Estellencs i Banyalbufar, és realment un lloc bucòlic i tranquil. D’allà vaig iniciar sa pujada seguint les restes del antic camí que vorejant es torrent et pot portar fins a ses cases des Collet o bé fins al mirador homònim. Vaig optar per aquesta darrera opció i desde allà fins a Estellencs.

(Al darrer bot des torrent de Sa Tanca abans d’arribar a la mar)

(Mirador des Collet)
 
 
 

Aquesta nova incursió ran de mar m’ha fet descobrir llocs nous on no havia estat mai i com gairebé sempre, noves curolles. Em quedarà pendent es troç entre sa Pedra de s’Ase i es Racó de s’Algar i sa zona de sa Punta de Son Serralta, peró aixó sirà per a una propera sortida…

(Part de costa desde es Mirador des Collet, es van succeint: sa Punta de s’Encletxa, Es Faraions, sa Punta de Na Lluenta i sa de Na Foradada, entre d’altres)

 

Anuncis