Etiquetes

 

(Forat a nes penyal, un dels principals motius d’aquesta sortida, si feis clic damunt sa foto, es pot apreciar a la zona fosca de sa imatge, es cable que va per damunt es comellar de sa Figuera)

(Es forat vist desde més aprop)
 
 

Des de que vaig finalitzar la lectura del llibre den Mateu Morro “Muntanyes de Coanegra”, i també motivat per les entrevistes mantingudes amb l’autor,  moltes i profitoses han estat les visites que he fet per aquella contrada.

Com canvia un lloc quan es coneix o es té informació del mateix, i si a n’això li afegim el fet de que a cada sortida, en lloc de minvar la llista de coses a cercar, aquesta augmenta i sorgeixen nous elements i racons que desperten l’interés i la curiositat de sabre el seu nom, procedència, ús, etc…

El fet de que Coanegra sigui una zona molt propera a casa, també ha ajudat a que aquestes visites hagin estat més freqüents, testimoni d’això, han estat alguns dels articles que he publicat a la meva web, més alguns d’altres que tenc en preparació.  

  

(Una altre perspectiva des forat)
 
 

Peró la present entrada al blog, és el resultat de la darrera incursió que vaig fer per aquella zona. La preparació de la mateixa fou motivada per una anterior visita en la que vaig veure es cable de ferro que era utilitzat pels talladors de pins per a baixar les feixines de pi pel comellar de sa Figuera, a més d’un forat fet a un penyal proper que em va cridar molt l’atenció. D’aquest forat no n’he pogut sabre res, ni tan sols si era fita toponímica, ja que no m’han sabut dir ni tan sols, si té nom.

(Just devora es forat després d’haver fet sa grimpada, al fons es poden apreciar ses cases de Son Pou)
 
 

Pel que fa a n’aquest segón cable que hi ha per aquella contrada, l’altre es troba situat prop del comellar de Can Millo, he conseguit agafar certa informació, peró aixó sirà part d’un proper article a la web… Seguint el seu traçat vaig aconseguir remuntar es comellar de sa Figuera i anar a visitar un parell d’indrets que volia veure, entre d’altres: sa Cova de s’Heura, es Salt den Gener…

(Sa cova de s’Heura, una vista general desde l’exterior)
(Vista des de l’interior de sa cova de s’Heura)

 (Es Salt den Gener)

 

Un cop haver visitat aquests indrets, el proper objectiu era intentar arribar al forat. Aquest es va resistir una mica, ho vaig provar per dos llocs diferents en el vessant més proper a sa cova de s’Heura, però vaig haver de desistir. Seguidament vaig anar a provar sort per l’altre costat, i després d’un tercer intent frustrat, a la quarta vaig trobar un lloc més practicable. No és que sigui una passejada, peró la consistència de la roca i la seguretat que m’anaven donat les preses que anava trobant, feren que poc a poc i amb bastanta atenció aconseguís arribar a dalt del penyal i pogués fer una visita al forat. Em preocupava més la baixada que la pujada, ja que normalment sol ser més mal de fer, baixar que pujar, peró com que ja coneixia l’itinerari, la baixada no em va resultar tan complicada com me pensava. 

(Dues fotos anteriors: al capdamunt des penyal i a dins es forat)
 
 

Ara tocava remontar per amunt a la recerca del lloc des de on partia es cable de ferro, vaig utilitzar un comellar situat darrera es penyal on hi ha es forat i sense gaires complicacions vaig arribar a la part alta, a on seguint la linea del penya segats, vaig arribar sense cap problema al lloc on el cable de ferro es precipita al buit que formen ses parets de sa part alta des comellar de sa Figuera. Vaig poder comprobar que la instal·lació del mateix és la mateixa que la utilitzada a l’altre cable que hi ha aprop de Can Millo: un parell de voltes donades sobre dos pins i poca cosa més, està clar que no hi havien de baixar persones, ja que sinó, hagués estat una vertadera temeritat. En aquest, a l’igual que a l’altre, també vaig trobar un dels ganxos que feien servir per enganxar ses feixines, tot i que aquest, a diferència de l’altre no es trobava en tan bon estat i no el vaig poder deixar enganxat al fil de ferro. Molt a prop de la plataforma de sortida d’aquest cable hi ha sa boca d’entrada d’un avenc, s’avenc des Feixos, la qual es troba inventariada a l’esplèndid llibre de Gabriel Santandreu “Coves i Avencs de Santa Maria del Camí”.

(Detall de com està agafat el cable a la part de dalt, es pot apreciar com amb el pas dels anys i el creixament del pi, el cable ha anat deixant sa marca a la soca. Amb el mateix sistema està instal·lat l’altre cable a la zona des comellar de Can Millo)  

(Plataforma de sortida des cable cap a la zona baixa des comellar de sa Figuera)

(Zona de roques llises a la part alta del comellar de sa Figuera, camí del lloc on hi ha instal·lat el cable)
 
 

Després d’aquesta exitosa sortida només restava tornar cap a casa amb la satisfacció d’haver completat una jornada extraordinaria, tant pel fet d’haver pogut visitar la gran quantitat d’elements interessants que hi ha en aquella zona com per haver aconseguit arribar al forat, empresa que no tenia molt segura de poder fer quan preparava sa sortida des de casa.

A continuació vos deix un grapat més d’imatges d’aquesta interessant sortida, fins la propera, salut!!!

(Detall de com està fermat el cable a la part baixa del comellar)
 
 
(Es cocó den Capellà, el qual juntament amb altres cocons propers de sa zona, cocó Pequer, cocó des Bous i d’altres, permetien als treballadors d’aquella contrada poder disposar d’aigua per beure)
(Panoràmica de Son Pou, vist desde la part alta des comellar de sa Figuera)

(Detall de camí ben conservat, el qual uneix Son Pou amb sa Comuna de Bunyola)
Anuncis