Etiquetes

(Ses vies que vaig equipar, a la dreta “Relíquies”, i a l’esquerra es dos llargs de “Es born”)
 
 
 
 

“Es Born”, així és com vaig anomenar aquesta via que vaig equipar allà pel mes de juliol del 2011. Arriba un punt que per possar noms a ses vies comença a ser una mica complicat, sobretot quan ja en dus un grapat d’equipades. El nom d’aquesta em va venir al cap una mica emulant sa famosa via de Siurana, “La Rambla”, i ja que a Palma, es born, té una mica més de nomenada que ses rambles, i que la via és de dos llargs i té un bon patí, vaig decidir posar-li aquest nom.

Ha hagut de passar gairebé un any per poder aconseguir “enganar” a algú i poder anar-la a provar, i aquest ha estat en Gustau. Menos mal d’ell, que a part d’haver estat sobornat de mala manera perquè m’hi acompanyàs, ha estat també el qui ha montat sa via. Això de s’escalada, és molt dur, i com més passen els anys encara ho és més. De cada vegada em costa més posar-me una mica en forma i es deures familiars m’impedeixen dedicar-li tot el temps que hi voldria.

(En Gustau, després de superar es passamans que permet arribar a sa balma que està mig penjada  on comença sa via “Es born”)

 
(Tres moments de sa “rossegada” que he fet a nes primer llarg de sa via. He tingut sa sort de poder-li passar sa càmara a nen Gustau i d’aquesta manera sortir a qualque foto escalant, o almenys intentant-lo)
 
 
 

Com ja he comentat, aquesta via la vaig obrir fa un any, i el record que tenia, era que seria una via una mica més generosa del que realment ha estat al final, sobretot el segón llarg. El resultat final que ens ha semblat a tots dos en quant a graduació sirà de 7b/b+ per al primer llarg i 7a+ per al segón llarg.

La via es troba als penya-segats que hi ha a la dreta de la carretera que va des de Bunyola cap a Orient, poc després de la sortida del poble de Bunyola. És una zona amb un vertader potencial en quant a numero de possibles vies a equipar, i amb un grapat de sectors, a alguns d’ells, es podrien equipar vies de fins a tres llargs. A part de jo, un altre grup de gent també es va fixar amb aquesta paret i va decidir anar a equipar alguna via. Més a la dreta d’on jo he obert ses meves vies, hi ha a dia d’avui tres vies més d’un sol llarg.

(Dues imatges de sa balma penjada a mitad de paret i a on s´hi accedeix mitjançant un passamans)
 
 
 

A nes final i després de sa feinada que me dugué equipar aquestes tres vies, sobretot pel fet d’instal·lar ses reunions, ja que hi ha un bon boçí de paret, l’aproximació a la part alta és bastant llarga i dificultosa, i que el tema de sabre si el lloc és privat o no, no està resolt, vaig decidir no equipar cap altre via. Després de la visita d’avui em sembla que estaria bé equipar un primer llarg a sa via “Relíquies”, ja que des de on comença l’altre via,  hi vaig deixar un passamans  per tal d’assolir una reunió més o menys còmoda i poder així començar a escalar la via, la qual, es podria considerar-se un segón llarg, peró encara no sé ben be que faré, avui no me n´he anat molt motivat.

(En Gustau al passamans d’accés a sa balma)
Anuncis