Etiquetes

(Itinerari que vaig fer servir per fer cim)
 
 
 

Anant a escalar a sa Gúbia, m’havia fitxat, feia un bon grapat d’anys, en sa muntanya que hi ha al front i que acaba precipitant-se al torrent formant sa paret des Coloms. Sempre m’havia despertat sa curiositat mirar de descobrir, si era viable fer cim a sa Falconera  anant vorejant sa paret des Coloms i aprofitar un punt on aquesta paret deixa de ser tan vertical. Just allà enfilar cap a la dreta, i mirar d’assolir sa cresta i des d’allà fer cim.

(Panoràmica feta poc abans d’assolir sa cresta)
 
 
 

Aquesta muntanya al igual que ses seves veinades es Puig de Son Nassi i es de Son Poc, són uns llocs que estam devora ca meva i per aquest motiu, es converteixen per a mi en uns objectius molt propers i molts aptes per aprofitar i conciliar vida familiar i temps lliure. Així que aixecant-me prestet i anant per feina, podia en poc temps fer una mica d’activitat. I va ser així com, tant per Sa Falconera com per Son Nassi i Son Poc, m’ho vaig organitzar per anar a fer una espècie de “ruta exprés”, peró avui ens quedarem a Sa Falconera. 

(Al cim de Sa Falconera)
 
 
 

Un altre dels motius perquè a la fi em decidís a anar a fer aquesta muntanya, fou la aparició del llibre de Miquel Martorell “Fites i fetes”, així que un bon dematí de gener d’enguany, més concretament dia 2, em vaig decidir per fi a anar a mirar de fer allò que feia anys havia ullat. L’itinerari que surt al llibre, com ja he comentat el vaig modificar, anant per aquesta altre alternativa que al final va resultar ser molt interessant i que conecta amb sa cresta a la part més aèria i vistosa, poc abans del pas on hi ha sa corda fitxa.

(Ses dues imatges anteriors: a sa cresta molt a prop d’on hi ha sa corda fitxa instal·lada)
 
 
 

La tornada la vaig fer seguint sa cresta en direcció a Raixa i Biniatzar per tal de sabre com era el recorregut de cresta que no havia fet i d’aquesta manera acabar al camí que desde Can Penasso et porta fins a Raixa, del qual  sempre només havia fet fins a arribar al torrent que feim servir per anar a escalar a sa Gúbia, i a mi particularment, m’interesava conèixer la resta de camí. Aixó em va confirmar que l’alternativa que vaig utilitzar per assolir sa cresta em va semblar més atractiva fer el recorregut per on havia anat jo, que iniciant-lo a ses possessions, i d’aquesta manera començant  s’itinerari pel camí que es fa servir per anar a escalar, ens estalviam haver de demanar permís per passar. 

(Una visió una mica diferent de Sa Gúbia)

(Dalt Sa Falconera amb vistes cap al sud)
 
 
 

El resultat fou una més que interessant sortida ben aprofitada, ja ho diuen: “a quien madruga dios le ayuda”…idò en aquesta ocasió, fos qui fos, vaig tornar a casa ben content i amb les piles carregades per estar amb sa família, i amb la sort de trobar un dia magnífic i que amb les primeres hores del dia m’oferiren unes llums molt interessants per intentar fer alguna foto una mica decent.

Per a més endavant: “Son Nassi i Son Poc”, una altre sortida que a l’igual que aquesta em va deixar un bon sabor de boca.

Fins la propera….

Anuncis