Etiquetes

 
(Tram de costa molt proper a Cala Ortigues amb vistes sobre es Morro des Cap Fabioler)
 
 
 

En aquesta ocasió per tal de seguir amb el projecte de “Mallorca Ran de Mar” no vaig continuar a on ho havia deixat en l’anterior sortida, sinó que em vaig desplaçar fins a sa raconada que forma sa platjola de Cala Ortigues. Feia pocs dies que hi havia anat amb la família, baixant fins a la cala utilitzant el camí que comença molt a prop de sa zona on hi ha els túnels que protegeixen a la carretera de possibles caigudes de pedres provinents des Cingle den Barrina. Per tal de no repetir el mateix itinerari, vaig utilitzar un camí, que partint del camí Vell d’Estellencs prop de sa Torre Nova, em permetia arribar a la cala passant per diverses rotes, una d’elles la de Can Bielet. Just passada aquesta darrera rota em vaig trobar un tirany molt ben acondicionat a base d’escalons de fusta i barana de corda.

(Detall del tram de camí de baixada a Cala Ortigues)
 
 
 

La idea inicial era anar avançant fins arribar a Cala en Pruaga per després retornar utilitzant es Pas d’en Pruaga i el camí vell d’Estellencs. Sa veritat és que hi ha una bona tirada, i si a n’això li afegim que vaig perdaletjar molt fent fotos i mirant els elements que m’anava trobant, no és gens extrany que el resultat final no fos el planificat. Tot i això, vaig fer un descuit, ja que una de les visites que volia fer era a sa cova d’en Bielet, la qual està molt a prop de Cala Ortigues. Quan em vaig donar comte ja me l’havia deixada enrera i tenguent present el que em quedava, que havia començat a enredar molt amb el tema fotogràfic i que sa Punta de Sa Foradada m’havia cridat poderosament l’atenció, vaig decidir continuar endavant deixant la visita a la cova per una altre ocasió.

(Joc de llums i ombres sobre sa Punta de Sa Foradada)

(Sa Punta de Sa Foradada, encara faltava veure el segon forat)
 
 
 

Anava avançant així com veia que el terreny em deixava continuar sense gaires complicacions, de totes maneres es veia ja la primera dificultat de la jornada, que siria poder superar la estreta llengua de terra que uneix sa Punta de Sa Foradada amb sa cala que es forma abans. Aquí vaig topar amb la primera sorpresa del dia, una corda guixada que es trobava posada en una cantonada per tal de salvar una petita vertical abans d’assolir l’altre costat d’aquesta raconada. De totes maneres, la corda no està ben fermada, menos mal que em vaig donar comte d’això i no m´hi vaig aferrar. Al final vaig poder sortir d’aquell embull fent una petita grimpada per amunt sobre bones preses.

(Detall de sa corda trobada a sa raconada abans de superar el tram que ens separa de poder anar a nes forats)
 
 
 

Una vegada haver superat aquesta petita dificultat es forats de Sa Foradada em convidaven anar-hi. No ho vaig dubtar, tot i que aquesta altre visita em tornaria a retrasar bastant. El poder accedir a nes forats és més senzill com més calmada estigui la mar, ja que hi ha un punt que separa sa costa de sa punta, on les roques estàn a nivell de la mar o per sota, i per tant o bé hi ha d’haver bona mar, o has d’esperar a que les ones et deixin passar per tal de poder travessar i no banyar-te.

(Damunt sa Punta de Sa Foradada)

(Ets “ulls” de Sa Foradada)

Després de sa visita a nes forats, l’itinerari no presenta cap dificultat fins arribar a sa Punta de na Lluenta. Només hi ha un lloc estret a la zona de s’Algueret on s’ha d’anar un poc alerta si no et vols banyar, en aquest punt si hi ha mala mar, el xop està asegurat. Es va avançant entre còdols i pedres més grans sense dificultats, passant per sa desembocadura des Torrent de Sa Clota, que fa de frontera natural entre els termes d’Andratx i Estellencs, atravessant sa Costa des Grecs i arribant  fins a sa Platja de Sa Clota. Es Farallons que es veuen bastan enfora al principi de la ruta, de cada vegada es van apropant més, fins que en arribar al Torrent de Sa Clota els trobam just a la nostra alçada.

(Els Farallons)

(Platja de Sa Clota)

(Raconada que forma sa Punta de Na Lluenta, darrera dificultat per tal d’assolir sa Platja de Sa Figuera)
 
 
 
 

Sa Punta de Na Lluenta va ser el proper obstacle que em barrava el pas. Per tal de superar-ho vaig veure una possible opció una mica descomposta que a nes final no vaig anar a provar, sinó que em vaig decidir per anar a tir segur i abandonar sa vorera de la mar i assolir sa part alta de sa punta per terreny més fiable. Aquest tram de costa que separa, degut a Na Lluenta, sa platja de Sa Clota i sa de Sa Figuera, és un troç que el terreny no permet poder progressar aferrats a la mar, i la millor opció si un no es vol complicar la vida, és guanyar la part alta de sa punta per després amollar-se cap a sa platja de Sa Figuera.

(Tram de costa després de sa punta, en primer terme sa Platja de Sa Figuera i Punta de s’Escletxa)

(Al capdamunt de sa Punta de Na Lluenta)
(Els Farallons vists desde dalt Sa Punta de Na Lluenta)
 
 
 

A mesura que anava guanyant altura s’obrien unes vistes sobre aquella part de sa costa espectaculars. Vaig arribar a dalt de sa punta amb més retard del que m’esperava i fou aquí on, valorant el temps que em quedava per tornar a l’inici de la ruta més el de tornada a casa, vaig decidir abandonar el programa previst i deixar per la propera sortida el tram que em separava fins a Cala en Pruaga.

(Dalt sa Punta de Na Lluenta, just devora hi ha les restes de sa barraca per vigilar possibles desembarcaments)

(A mesura que m’apropava a sa carretera anaven quedant més enfora sa Punta de Na Lluenta i Els Farallons)
 
 

 Per arribar a sa carretera desde sa Punta de Na Lluenta es fa mal d’avançar, ja que hi ha molta vegetació i està ple d’argelagues, la qual cosa encara ho fa més complicat. De totes maneres aquest tram no tenia previst fer-ho, però com ja he dit per motius horaris, ho vaig haver d’improvisar. Un cop a la carretera vaig retornar a l’inici de la ruta utilitzant es camí Vell d’Estellencs fins arribar prop del Km. 102 on havia deixat el vehicle. Tornant cap a la moto vaig anar organitzant dins el meu cap com ho faria a la propera sortida: utilitzar es Pas d’en Pruaga per baixar fins a sa Platja de Sa Figuera, avançar vorera de mar fins Cala En Pruaga i retornar utilitzant el mateix pas de baixada, però això sirà per a la propera entrega de “Mallorca Ran de Mar”….