Etiquetes

(Detall de ses xapes inox que proporciona sa federació amb es logo)
 
 
 
 
 

Sa via “Abert”, és una via que es troba al Port de Valldemossa al sector “parking”. Va ser equipada fa uns anyets pel meu amic i company de feina en Fran. Tenia una graduació inicial de 7a+, però com sol passar gairebé sempre, s’equipador crea sa línea i els escaladors acaben marcant per on va l’itinerari. I és que no sempre és fàcil quan equipes, veure altres opcions a sa via que obris. A n’aquesta via li ha passat un poc això, ja que posteriors repeticions han fet que la gent sen vagi al pas clau un poc per l’esquerra deixant una secció bastant bona, lògica i una mica menys a bloc, convertint-la, baix el meu punt de vista, en una via més agraida, i per tant, amb més numeros perquè la gent la vulgui a anar a provar. Al final el resultat és una bona via de 7a bastant estètica i molt recomanable.

                (Recanvi d’un des seguros que estava bastant deteriorat)
 
 
 
 
 

El perquè de voler-la reequipar:

en primer lloc perquè quan la vaig provar amb en Gustau fa uns mesos me va agradar, perquè tenia un parell de seguros bastant deteriorats i  perquè quan li vaig dir a nen Fran, a ell li va parèixer bé, i sobretot,  perquè també quan li vaig comentar lo de modificar es seguro on la gent se’n va cap a l’esquerra, ell em va donar permís. I a tot això afegir-li, que quan en Fran va fer ses passes pertinents per sol·licitar es material a sa federació li varen concedir.

Gairebé, sinó totes, moltes vies tenen una mica d’història o tenen el seu perquè, pel que fa a n’aquesta via, aprofitaré per dir-vos un parell d’aneccdotes que en Fran m’ha fet arribar d’ella.

Fa uns anys, el malaurat  Kurt Albert, va venir a Mallorca a mostrar un documental organitzat pel Grup dels Ermassets d’Esporles. Va ser aquí on en Fran que era un poc la persona que es va encarregar d’organitzar l’event, va passar uns dies amb en Kurt, anant a escalar i fent altres activitats. Per casualitat, un d’aquests dies decidiren anar a equipar aquesta via, coincidint amb el dia de l’aniversari d’en Kurt, d’aquí ve el nom. Però lo de llevar-li sa L no és una errada sinó una petita anècdota ja que com me va contar en Fran a la revista d’aquell mes sortia a la portada en Kurt amb l’errada d’imprenta d’Abert per Albert, motiu pel qual i a mode de befa es va quedar amb aquest nom.

(Hauré de tornar a acabar sa feina per manca d’eines, ja que aquest seguro, no el vaig poder treure perquè em voltava es parabolt i no vaig poder treure sa xapa. Això és una tasca des reequipament, no només s’han de possar es seguros nous, s’ha de llevar es material vell)

 

 

No acaben aquí ses anècdotes d’aquesta via, ja que mentres feia neta la via, en Fran va tirar una pedra grosa, que va començar a redolar cap a sa furgo d’es “Beia” (es “Beia” és un altre company escalador de sa “tribu” d’Esporles) que estava molt cap a la dreta, aquesta es va xapar en dues i va pegar just just a sa part darrera de sa furgo, xapant-li es “porton” i es vidre de darrera i a n’es capó del davant,  li va fer un cop. Per tant és una via que va sortir ben cara…

                                                 (“Reekipator man”)
