Etiquetes

(Panoràmica de sa desembocadura des Torrent de Cas Xeremier, un dels llocs on en aquest tram de costa es pot arribar amb facilitat fins a la mar)
 
 

En aquesta ocasió per tal de continuar amb el projecte Mallorca “Ran de Mar”, em vaig desplaçar novament fins a sa Cala d’Estellencs. La meva intenció era recórrer el tram de costa que separa aquesta cala, amb Cala en Pruaga. No tenia gaire informació de com era aquest boçí de costa, ni quines dificultats em podria trobar. La idea general que m’havia fet, era que em trobaria algun possible tram una mica complicat, però que em donaria bastant de joc per poder anar fent.

(Els Farallons i sa Punta de s’Encletxa, la qual tanca pel ponent a Cala en Pruaga)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Detall de restes de tirany i marge al principi de la ruta molt a prop de Cala Estellencs)
 
 
 
 
 
 

El resultat final fou molt diferent al que m’havia imaginat en un principi. La realitat ha estat un tram de costa molt accidentat i amb penya-segat durant tot el recorregut. Aquest fet ha convertit el recorregut en un itinerari de poc més de dos kilòmetres en línes recte, els quals no m’han permés anar ran de mar, sinó que degut a la particular orografia d’aquest terreny, el recorregut el vaig haver de solventar anant per damunt els penya-segats, amb la mar sota els meus peus. En uns indrets, tenia l’aigua a poc metres i en d’altres indrets la tenia gairebé a poc més dels 100 metres d’alçada.

(En aquesta vista es pot apreciar una mica com és aquest tram de costa que separa Cala Estellencs i Cala en Pruaga)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 (Contrallum a sa desembocadura des Torrent de Cas Xeremier)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 (Era de batre de Cas Xeremier)

Degut a n’aquesta peculiar i accidentada orografia, vaig dessistir de voler anar a “forçar” una possible ruta molt aferrada a la mar, ja que d’entrada em pareix inviable i a més per tal de recórrer aquests poc més de dos kilòmetres de costa, faria que la progressió, a part de ser difícil i forçada, també fos molt lenta i agònica. Per tant, he decidit que aquest tram tal i com el vaig superar sirà la opció bona i la més lògica,  i la que faria servir, en una hipotètica ruta que anàs enllaçant els diferents trams d’aquest projecte.

(Penya-segats molt a prop de Cas Xeremier, al fons ja s’intuia l’entrada de Cala en Pruaga, objectiu final d’aquest recorregut)

                    (Sa cala de Cas Xeremier)

(Zona des Canyeret i de sa Font d’Abaix, al darrera comença a guaitar Es Bou)
 
 
 
 

Així i tot, fent l’itinerari tal com vos estic explicant, vaig poder arribar ran de mar en un parell d’indrets on el terreny m’ho va permetre i vaig poder descobrir llocs realment bucòlics i una mica oblidats de la mà de l’home. Llocs com sa desembocadura des Torrent de Cas Xeremier, Es Canyeret, Sa Font de Baix, Es Bou, etc… han resultat ser uns indrets vertaderament espectaculars, tranquils i molt gratificants haver-los descobert i transitat.

 
(Detall dels escalons per tal de poder pujar pels marges d’aquesta zona)
 

(Es Bou vist desde la part alta dels penya-segats molt a prop ja de Cala en Pruaga)
 
 
 
 

D’aquesta manera, amb l’arribada a Cala en Pruaga, feia la connexió amb un dels trams que ja havia recorregut amb anterioritat i del qual només em resta dedicar una altra dia a mirar les possibilitats que sa Punta de Na Lluenta pot oferir, de la qual, em sembla que poques són les possibilitats que poden ser viables i que estiguin al meu abast.

(Just al capdamunt des Bou on hi ha una miranda natural per tal de poder-ho contemplar desde dalt, lloc on hi vaig deixar una fita)

(Contrallum a sa desembocadura des Torrent de Cas Xeremier)
 
 
 
 
 

Per a la tornada vaig fer servir el camí que desde Cala en Pruaga conecta amb el camí vell d’Andratx-Estellencs per tal de retornar fins a sa Cala d’Estellencs.

(Cala en Pruaga, objectiu final del tram de costa. Al fons sa Punta de s’Encletxa, lloc pel qual en una anterior sortida havia assolit aquesta platja)
Anuncis