Etiquetes

Després de l’accident que vaig patir la setmana pasada mentres intentava escalar es Penyal Decantat en companyia d’en Tomeu Rubí, m’hauré de prendre unes vacances forçades. Amb aquesta escalada volia seguir amb el projecte “d’Agulles i Penyals” que havia iniciat feia un temps a sa web i que hauré de tenir aturat una temporadeta. Les conseqüències de l’accident han estat poques pel que hagués pogut ser i em trob bastan bé, amb unes ferides al braç esquerra que es van curant dia a dia. Per aquesta raó, i durant unes setmanes vos hauré de contar coses que tenc a s’arxiu per tal de mantenir una mica en moviment aquesta plana, tot i això, seguiré amb la mateixa idea de publicar només aquelles coses que em semblin que poden ser del vostre interés. I amb aquesta idea,  l’escapadeta que vaig realitzar l’altre dia donant sa volta a nes Puig de Sa Creu, he pensat que compleix amb aquest objectiu.  

Per una banda aquesta zona la tenia una mica oblidada, estar clar que malgrat Mallorca sigui a priori petita, és molt mal de fer poder ser per tot. Aquesta volteta fou per a mi un vertader descobriment de llocs nous i de coses novedoses. Malgrat tenir coneixament d’elements tals com sa Font Pintada o sa des Vidre, les quals estam molt ben documentades i catalogades a sa impresionant web de fonts de tramuntana, vaig tenir la gran sort de topar-me i descobrir tota una sèrie de raconets increibles i que fan que de cada vegada estigui més convinçut que la nostra serralada està plena d’aquests elements, que escampats per tot arreu, esdevenen sempre en motius o excuses per agafar sa motxilla i anar a trescar.

 

(Detall de ses dues boques d’entrada a sa cova artificial de sa Font Pintada)
 
(Detall de sa taula i es bancs just a la vora de l’entrada i que temps enrera devia ser utilitzat com a berenador)
 
(Contrallum des de l’interior, a la dreta es pot apreciar un pedrís que devia fer servir coma banc per a seure i prendre la fresca a l’interior d’aquesta cova artificial que forma la font)
 
 
 
 

La Font Pintada es troba molt prop de les cases de s’Estorell Vell, les quals estan a l’actualitat en procés de rehabilitació, no sé si per propietari privat o public, la qual cosa posa en dubte el que passarà amb el lliure transit per aquella zona??? 

Aquest dia la meva idea era continuar cap es Comellar den Rafalet i veure si podia conectar amb sa zona de Ses Cases Noves, lloc en el qual hi havia estat feia uns mesos quan vaig anar a cercar es Cavall Bernat que es troba per aquella zona. Si podia unir les dues zones podria acabar fent un recorregut circular que em tornaria al cotxe completant una ruta molt lògica, però que desconeixia. Idò bé, aquesta idea inicial la vaig poder completar al final, i a més vaig descobrir a part de les fonts uns altres elements molt curiosos i interessants i que a continuació vos mostraré amb algunes imatges.

(Detall de sa mina d’entrada a sa Font des Vidre o des Vidrier)

 

 

El següent element a destacar d’aquesta ruta fou la Font des Vidre o des Vidrier, la qual es troba situada just quan acaba sa pista que s’enfila pel Comellar den Rafalet i dona pas a un comellar amb un alzinar bastan espés, pel qual s’hi enfila un camí empredat, utilitzat segurament pels carboners, el qual presenta un estat de conservació molt bo i dissenya uns revolts molt ben construits. Mitjançant aquests revolts el camí avança i aprofita de manera molt enginyosa el terreny. D’aquesta manera va guanyant alçada volta a volta i va superant amb molta destresa les dificultats que la pendent i el terreny li van interpossant.

(Increible camí que s’enlaire poc a poc i volta a volta per dins es Comellar den Rafalet)
 
(Forn de calç molt a prop de sa Font des Vidre i en un estat de conservació bastant bo)
 
 
 
 
 

Seguint aquest meravellós camí, vaig anar progressant per dins aquest comellar on vaig anar trobant a la part de dalt  una zona amb restes d’activitat dels carboners: sitjes, forn de pà i barraques. En una d’aquestes barraques vaig topar-me en un altre lloc molt curiós i interessant d’aquesta ruta. Va ser l’aprofitament d’una petita cavitat natural excavada a la roca i que de ben segur algun carboner feia servir per tal d’ampliar una mica més la seva barraca, donant d’aquesta manera un aixopluc més segur i ampliant la barraca construida just al seu exterior (veure foto).

(Detall d’aquesta curiosa barraca i l’enginyosa manera d’ampliar-la  aprofitant el que el terreny li va oferir de manera natural) 
 
(Detall de la part interior d’aquesta cavitat natural)
 
 
 
 
 

Vaig continuar la ruta arribant a un collet tancat per reixeta i amb un botador amb escala, a partir d’aquí i en davallada vaig poder arribar a sa zona de Ses Cases Noves, zona que ja coneixia d’una altre anterior volta. A partir d’aquí i per terreny ja conegut vaig enllaçar amb la zona de sa Font Nova i vaig poder retornar a l’inici de la excursió completant una volteta molt interessant, de la qual i per manca de temps,  vaig haver de deixar per un altre dia sense explorar altres alternatives que el terreny oferia. Sirà l’excusa perfecte per tornar-hi…

Fins la propera…

(El Puig de s’Alcadena vist molt a prop de sa Font Nova i que aquest dia estava enrevoltat de boira)
Anuncis