Etiquetes

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(Part alta de sa Coma dets Ases)

L’activitat realitzada aquest passat dijous 21 de març de 2013, ve motivada per un projecte comú que tenc amb en Toni Josep, aquest projecte, va sorgir poc temps després d’haver duit a terme un altre repte personal que fou realitzar es recorregut d’Andratx a Pollença en menys de 24 h. Això era l’any 2008 i la nova curolla que la nostra ment va idear esdevé una empresa bastant més ambiciosa i, no sé si sirà factible per a mi. És per això que aquest recorregut vaig preferir afrontar-ho tot sol a nes meu ritme, ja que si venia en Toni sabia que em duria com sempre amb el cor a punt de sortir-me per la boca. Amb aquesta “tracalada de mils” que vaig realitzar l’altre dia, volia que aquesta activitat fos per a mi com un test o una prova, amb la qual segons els resultats  i les sensacions finals, tindria una base molt més sòlida per poder acabar decidint si aquest altre possible repte personal podia esdevenir real o, si per contra és una utopia.  Però encara no sirà aquí on vos contaré del que es tracta, tot i que pot ser alguns vos pogueu imaginar per on van els tirs. Preferesc que el projecte es mantengui dins el forn coguent una mica més i ara que sembla que ens hi estam aficant una mica més en serio, veure com van evolucionant les coses. Si al final ho veim minimament viable ja vos diré en un altre entrada de que es tracta.

Com totes les coses que normalment vos cont, no vull ni pretenc amb aquesta nova entrada bravejar de res, tot i que alguns ho pogueu pensar, simplement vull compartir amb els que desde fa un temps anau llegint el meu blog una nova de les meves curolles. Sempre he pensat que en aquesta vida, és important marcar-se fites i reptes que ens mantenen motivats i vius. Aquests reptes són personals i cadasqú depenent de les seves inquietuts i capacitats ha de sabre marcar-se. Però per a mi, el més important, és que un ha de ser feliç amb el que fa. Basicament aquesta és la meva manera de pensar i amb aquesta idea, aprofitaré les fotos que vaig fer l’altre dia per contar-vos l’activitat que vaig realitzar:

Vaig iniciar la ruta al coll de sa Batalla per dirigir-me al primer dels mils que volia pujar, el Puig de n’Alí.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(“Balmeta” característica dalt de n’Alí)

El següent objectiu i segon mil de la jornada era es Frontó:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(Betlem al cim d’es Frontó)

Aprofitant es Pas de na Bel o des Fil (he vist les dues maneres d’anomenar a n’aquesta canal), vaig anar a cercar es camí que des de Comafreda puja al Coll des Prat per, en una de les seves curves abandonar-lo i anar cap el cim des Puig d’en Galileu:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

D’aquest cim el proper objectiu era assolir es Coll des Prat, vaig aprofitar part del camí de la GR que du cap a ses Voltes des Galileu per apropar-m’hi, encara hi havia restes de la darrera nevada:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Un cop al coll des Prat, em vaig desviar per anar a fer el cim de la cota més elevada de sa Serra des Teixos (cota 1259 m.) on no hi ha cap fita, però que, amb l’ajuda del GPS vaig poder ubicar amb facilitat. Per si de cas també vaig tropitjar una altre cota molt propera que semblava una mica més baixeta:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Retorn al coll des Prat:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ara tocava es Massanella, per tal d’assolir el seu cim vaig aprofitar per pujar per la canal nord que et diposita molt a prop del seu capdamunt. Passava una mica de pena de com estaria després de les nevades, però ja no hi havia rastre d’ella i el seu trànsit fou molt bo de fer:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(Es vèrtex geodèsic de dalt es Massanella ja no existeix)

Del cim des Massanella el proper cim que volia anar era es Puig de ses Bassetes, així que vaig aprofitar per seguir les fites que et porten al coll que separa ambdós cims i d’allà arribar a dalt d’aquest altre mil de la jornada:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

La darrera vegada que vaig estar en aquest cim fou l’any 1997 on el betlem que hi havia es trobava dins un bebedor de fang, actualment es troben les imatges fora devora una llibreta registre:

basstes

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vaig aprofitar per baixar del cim i assolir es camí que des de sa font des Prat du al coll homònim, utilitzant una canal que es troba molt a prop del cim. Mentre descendia anava mirant per on l’hi havia d’envestir per anar a fer es cim de Sa Trona. La millor opció em va semblar fer una diagonal per davall les parets de sa Serra des Teixos i anar cap el coll i d’allà fer el cim en aquesta muntanya a la qual mai  havia pujat:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

No tenia molt clar com ho havia de fer per arribar des d’allà fins a sa Font des Prat. Vaig escollir malament arribant a una zona de penya segats que m’impedien seguir perdent altura. No em quedava més remei que tornar cap amunt i intentar descendre per una espècie de comellaret que havia més amunt. Aquesta nova elecció va anar bé evitant així fer més esforços innecessaris i perdre temps. El proper objectiu era es Coll des Coloms, allà decidiria que feia, si seguir amb la ruta planejada, o bé, abandonar i anar cap a sa Font des Noguer per sa canaleta, lloc de trobada on m’havia de recollir en Toni. Vaig escollir sa primera opció, així que ara tocava Tossals Verds:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

bota tossals

(Betlem dins una bota de muntanya que hi havia dalt des Tossals Verds l’any 1993)

Després de fer el cim al Puig des Tossals Verds, havia de desfer les passes fetes i arribar altre cop al collet on hi ha el pou de neu, per desde allà enfilar camí des Morro d’Almallutx. En aquesta ascenció ses cametes em començaren a fallar, moments d’indecisió, una aturada, estiraments i meditació: que faig?, ara que ja he arribat fins aquí… No sé molt bé com, però vaig aconseguir arribar a dalt:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Proper objectiu i a priori darrer, es Puig de Sa Font. Vaig agraïr ses fites i ses rastres de tirany que desde es coll i seguint sa cresta et porten en direcció al Puig de Sa Font. Arribant al pas que et permet baixar cap es Cingle Verd, apareix al meu costat esquerra sa fita ben visible de Sa Torreta, la qual no tenia previst anar, però estant tan a prop i ja que era per allà, no m’ho vaig haver de pensar molt i cap allà me n’hi vaig anar:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Un altre cop desfer les passes fetes per tal de situar-me dalt es Cingle Verd, lloc en el qual es veu clarament la confusió que hi ha sobre el vertader Puig de Sa Font. Confusió feta per la mala col·locació de sa creu cimera:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Passant per la fita que sembla ser el vertader cim des Puig de Sa Font i, fent servir es Cingle Verd, vaig poder passar vora el puig mal nomenat com de Sa Font on hi ha la creu i el betlem que ens mal indiquen que ens trobam en aquest puig:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ara només em restava assolir es coll que separa aquest puig amb es des Morro de Cúber i arribar al punt final on ja m’esperava en Toni amb una refrescant beguda que em va caure molt bé:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

(A sa Font des Noguer, sobren les paraules…)

Les sensacions finals podien haver estat millors, però també podien haver estat pitjors, fins i tot al principi, no tenia molt clar que pogués acabar el recorregut pensat. Ara crec que és una mica prest per treure conclusions, esperaré a que tot això refredi una mica i molt probablement amb una posterior prova i una mica més d’entreno, ajudaran a acabar-me de decidir, ja vos contaré…

Fins la propera…

